ПЕРЕЛІК ПРОФЕСІЙНИХ ЦІННОСТЕЙ

КЕРІВНИКА ГУРТКА (ТВОРЧОГО ОБ’ЄДНАННЯ)

1. Професійні знання (знання основ педагогіки, психології; знання основних напрямів і змісту позашкільної освіти; знання методики і технології гурткової роботи).

2. Знання закономірностей психічного розвитку дитини в різні вікові періоди, методів вивчення особистості, дитячого колективу.

3. Наявність умінь прогнозувати розвиток особистості дитини, дитячого колективу на діагностичній основі.

4. Володіння сучасними педагогічними технологіями.

5. Здатність до творчій діяльності.

6. Демократичний стиль роботи.

7. Висока комунікативна культура.

8. Здатність змінюватися, впроваджувати нововведення.

9. Здатність ефективно працювати в команді.

10. Наявність рефлексивної культури.

11. Любов до дітей.

12. Вміння будувати взаємодію з гуртківцями з позиції безумовного прийняття дитини, толерантності.

13. Володіння здібностями до рефлексії своїх індивідуальних особливостей і своїх професійних можливостей.

14. Професійна майстерність.

15. Професійна компетентність.


ФУНКЦІЇ КЕРІВНИКА ГУРТКА

Організаційна

Організація життєдіяльності дитячого колективу, індивідуальної роботи з вихованцями.

Дослідно-діагностична

Здійснення моніторингових досліджень розвитку особистості вихованців, дитячого колективу, навчально-виховного процесу.

Аналітична

Планування та організація навчально-виховної роботи на основі вивчення і врахування потреб, інтересів, переконань, ціннісних орієнтацій, мотивів, установок дитини, міжособистісних стосунків у колективі.

Прогностично-проектна

Аналіз стану та тенденцій життєдіяльності творчого об’єднання, визначення цілей та завдань, шляхів та засобів її оптимізації, проектування, програмування та планування заходів з розвитку життєвої компетентності, життєстійкості та життєздатності вихованців.

Навчально-виховна

Проведення навчально-виховної роботи, передача знань, умінь і навичок життєтворчості, розвитку життєвої компетентності.

Корекційна

Виправлення в учнів негативних якостей та рис, асоціальних паттернів поведінки.

Профілактична

Попередження виникнення та поширення серед вихованців негативних соціальних явищ (тютюнопаління, алкоголізм, наркоманія, правопорушення, негативна підліткова субкультура тощо).

Інформаційна

Проведення інформаційно-освітньої роботи в дитячому колективі.

Представницька

Представлення інтересів творчого об’єднання в органах державно-громадського управління навчальним закладом.

Психотерапевтична

Попередження стресових ситуацій, конфліктів, створення, позитивного емоційно-комунікативного простору для вихованців.

Координаційна

Організація системи зовнішніх зв’язків творчого об’єднання, необхідних для його ефективної роботи. Координація діяльності співпраці з батьками, з партнерами.

Захисна

Захист прав, інтересів вихованців.

ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ ПОЗИТИВНОГО ІМІДЖУ

КЕРІВНИКА ГУРТКА

1. Участь керівника творчого об’єднання в міських, обласних, всеукраїнських та міжнародних конференціях.

2. Участь керівника в науково-дослідної діяльності.

3. Участь керівника в конкурсах професійної майстерності.

4. Висвітлення діяльності в засобах масової інформації (фахових газетах, журналах, на радіо та телебаченні).

5. Створення авторських друкованих продуктів (посібників, програм, концепцій, програм розвитку ТО).

6. Організація ефективної взаємодії з батьками:

- чітке доведення до батьків завдань та перспектив розвитку свого гуртка;

- дотримання перед батьками взятих на себе зобов’язань у процесі організації навчально-виховного процесу;

- вивчення та врахування потреб батьків щодо організації навчання, виховання та розвитку дітей;

- забезпечення регулярної звітності перед батьками;

- проведення спільних конкурсів для дітей і батьків;

- залучення батьків до створення портфоліо гуртківців;

- психолого-педагогічна просвіта батьків (семінари, дискусії, круглі столи, практикуми, індивідуальні консультації, тренінги).

7. Створення портфоліо гуртка.

8. Оволодіння сучасними педагогічними технологіями, використання їх у своїй практичній діяльності.

9. Проведення семінарів, майстер-класів на базі творчого об’єднання.

10. Налагодження співробітництва із неурядовими і громадськими організаціями, діяльність яких спрямовується на вирішення завдань навчання, виховання дітей.

11. Розробка моделі особистості вихованця творчого об’єднання/гуртка.

12. Розвиток традицій творчого об’єднання/гуртка.

13. Залучення вихованців до участі в конкурсах різного рівня, фестивалях, науково-дослідної діяльності.

14. Створення друкованої продукції (буклети, проспекти, в яких дається коротка інформація про творче об’єднання/гурток, його досягнення, перспективи розвитку.

15. Впровадження партнерських стосунків. Участь у співуправлінні закладу (діти дирекція батьки керівник гуртка)

Обов’язки керівника гуртка позашкільного закладу по організації роботи охорони праці вихованців:

1. Знати і виконувати вимоги нормативних актів про охорону праці, правила поведінки в навчальному закладі.

2. Користуватись засобами колективного та індивідуального захисту, дотримуватись зобов’язань щодо охорони праці, передбаченим колективним договором та правилами внутрішнього розпорядку установи.

3. Особисто вживати заходів щодо усунення будь-якої ситуації, яка створює загрозу життю чи здоров’ю.

4. Розробляти і переглядати один раз на три роки інструкції з техніки безпеки для навчальних лабораторій відповідно до типових інструкцій.

5. Забезпечувати безпечний стан робочих місць, обладнання, приладів, інструментів тощо.

6. Проводити інструктаж з гуртківцями з техніки безпеки на заняттях з обов’язковою реєстрацією в журналі.

7. Не дозволяти працювати вихованцям без відповідного спецодягу, взуття та інших засобів індивідуального захисту.

8. Слідкувати за справністю розеток, вимикачів світла, електроприладів. При виявленні несправності вище зазначених предметів повідомити заступника директора закладу з адміністративно-господарської частини.

9. Негайно сповіщати директора про нещасний випадок.

10. Нести персональну відповідальність згідно з чинним законодавством за нещасні випадки, що трапились з вихованцями під час проведення занять (заходів).

11. Ретельно оглядати перед початком занять місце проведення занять відповідно санітарно-гігієнічних умов, які ставляться до навчальних кабінетів; інструктувати вихованців про порядок, послідовність та заходи безпеки під час виконання вправ; перевіряти справність інвентаря, надійність установлення і закріплення обладнання.

12. Вести профілактичну роботу щодо запобігання травматизму серед вихованців. 12

Схемо-конспект гурткового заняття

Тема заняття: __________________________________________________

Мета заняття (навчальна, розвивальна, виховна) ______________________________________________________________________________________________________________________________________

Методи:

- словесні (розповідь, бесіда, пояснення, лекція, інструктаж тощо);

- наочні (демонстрація предметів, явищ, посібників тощо);

- практичні (практична робота, навчальні вправи, ігрові вправи, лабораторні досліди, екскурсія, похід тощо).

Рівні повідомлення навчального матеріалу (необов'язково):

- інформаційний (навчальний матеріал подається у вигляді готової інформації

- (розповідь, демонстрування, пояснення);

- інформаційно-операційний (водночас з інформаційним способом відтворення навчального матеріалу розгорнуто пояснюється функціонування об'єкта вивчення та способи оперування ним);

- проблемний (визначається проблема і намічається шлях її розв'язання, наприклад, розгортання низки логічних міркувань і доведень).

Методи виховання (необов'язково):

- переконання;

- емоційний вплив;

- стимулювання.

Терміни (в т. ч. додаткові до даної теми).

Міжпредметні зв'язки.

Тип заняття (засвоєння нових знань, умінь та навичок; формування практичних умінь та навичок; застосування вмінь та навичок; узагальнення; комбінований).

Форма заняття: індивідуальне, групове, фронтальне.

Обладнання: таблиці, плакати, саморобні посібники, схеми, моделі, ТЗН, роздатковий матеріал, демонстраційний матеріал, діаграми, література тощо.

Хід заняття

(залежить від типу заняття, інших параметрів)

І. Вступна частина

- повідомлення теми та мети заняття, очікуваних результатів;

- актуалізація опорних знань;

- мотивація навчальної діяльності гуртківців.

ІІ. Основна частина

- висвітлення керівником матеріалу нової теми;

- оволодіння новими теоретичними знаннями, ознайомлення з термінами практичних дій;

- залучення учнів до самостійного осмислення нового матеріалу, самостійна робота учнів;

- підведення гуртківців до узагальнень, висновків.

ІІІ. Заключна частина

- обґрунтування гуртківцями можливості використання отриманих знань, умінь, навичок;

- загальний підсумок заняття із зазначенням його позитивних та негативних моментів;

- повідомлення завдань на наступне заняття;

- рекомендована література (обов’язково).

На кожне заняття керівник гуртка складає окремий ПЛАН-КОНСПЕКТ, записує тему, зміст і методи роботи, які відповідають пунктам програми роботи гуртка та відповідним записам у журналі календарного планування.

Кiлькiсть переглядiв: 603

Коментарi